Khamis, 28 Ogos 2008

Bukti Kebesaran Allah


Keterangan : Bukti kebesaran Allah SWT batu tempat duduk Nabi MuhammadSAW sewaktu Israk Mikraj sampai kini masih tetap terapung di udara. Pada saat Nabi Muhammad hendak Mikraj batu tersebut nak ikut bersama, tetapiNabi SAW menghentakkan kakinya pada batu tersebut, maksudnya agar batutersebut tidak dibenarkan ikut.Kisah Israk Mikraj Nabi Muhammad SAW tentang batu gantung tersebut yang berada dalam masjid Umar (Dome of the Rock) di Lingkungan Masjidil ALAQSA di Yarusalem (Baitulmuqadis).
Foto ini dari seorang hanba Allah sewaktu melawat Al Aqsa (ygsebenarnya) di Jerusalem, Subhanallah … !! Foto ini dapat dibolosikerana tidak diketahui oleh pihak Israel yang berkawal dan menjagatempat tersebut dengan ketat.Sampai sekarang masjid “dome of rock” ditutup untuk umum, dan Yahuditelah membuat masjid lain iaitu Al Sakhra tak jauh disebelahnyadengan kubah “emas” ( yg sering terlihat di poster2 yg disebarkan keseluruh dunia dimana2 ) dan disebut sebagai Al Aqsa, untuk mengelabuiummat Islam dimana masjid Al Aqsa yang sebenarnya, yang Nabi MuhammadSAW pernah sebutkan Al Aqsa sebagai “masjid kubah biru”.Sekarang ini masjid Al Aqsa yg sebenarnya sudah diambil alih oleh Israeldan merancang untuk dihancurkan untuk diganti sebagai tempat ibadahmereka kerana bersebelahan dengan tembok ratapan bangsa Yahudi.
* FIKIR : BENARKAH INI BATU YANG BENAR-BENAR NABI MAKSUDKAN DALAM PERISTIWA ISRAK MI'RAJ ? TUGAS KITA UNTUK MENCARI JAWAPAN*

Tiada ulasan: